Alex + Tess + Ronja = T-rex

Alla inlägg den 17 december 2009

Av T-Rex - 17 december 2009 11:52

Måste ju visa vad som står härnäst på önskelistan, en Tripp-Trapp-stol från Stokke.

En lite halvdyr matstol, men man får ju välja färg på den om man köper den ny. ;)

Så här skulle vår se ut då ;)  


Oväntat att den var svart va? ;)


Hittade en look-a-like från babyseat på babyproffsen. (Här) Kommer kanske bli en sådan om priset är bra. Men nu lär man ju vänta till pengarna rullar in på kontot igen, för nu är det rätt tomt. ;) hehe..


 

Av T-Rex - 17 december 2009 11:03

Igår var vi på BVC med vårt lilla busfrö. Hon kissade ner vågen och såg jättenöjd ut. haha.. Tur att jag hann lägga dit henne för annars hade allt kommit på mig! Hon vägde i alla fall 5348gram och var 60cm lång. (Tror jag) Hon fick även två sprutor i låren med vaccin. Hon blev jätteledsen, men det gick över rätt fort och så blev hon en glad bebis igen. :)



   

En söt liten bus



Vi pratade i tisdags om att vi skulle köpa oss ett "vanligt" matbord så att vi kunde ha en vanlig barnmatstol. Inne på jysk igår, bestämde vi oss för att spontanköpa ett. ;) Jag ringde Simon och frågade om han kunde hjälpa oss köra hem det efter han slutat, vilket han kunde göra.

Klockan 17 kom han förbi och hämtade Alex och de åkte och hämtade mammas bil. (De var osäkra om allt skulle få plats i Simons) Väl nere på jysk fick de reda på att det inte fanns allt i svart, utan ett svart bord med 4 vita stolar. Vilket de inte sa tidigare på dagen. Idioter..

Men enligt deras dator fanns det 11 st i Borlänge. Bra odds tänkte de och åkte tillbaka med mammas bil och hämtade Simons mammas bil. (Onödigt att ta två bilar till Borlänge.) Tack och lov fanns allt där och vi fick vårt matbord tillslut.

Kan säga att jag var lagomt irriterad när jag fick höra att det inte fanns i Falun, men allt ordnade ju sig. :) (Ber om ursäkt för bilderna, det är INTE fotografen Alex som tagit de för han sover.)


    

Det var det här vi krångla så mycket för!





Om de är någon som är intresserad av att köpa vårt gamla finns annonsen här:

http://www.blocket.se/dalarna/Barbord_med_4_stolar_25145218.htm?ca=6&w=1






Måste även berätta att Alex har varit helt undebar inatt. Ronja ville inte sova, så han satt uppe till över klockan 3 med henne så att jag fick sova! Nu ligger Ronja brevid mig i soffan och sover förfullt och Alex ligger inne i sängen och snarkar. ;) Tappra riddare! ;) Hehe..


 

Presentation



Här skriver både Alex och Tess. Vi bloggar bla. om livet som föräldrar och vad man hinner med utöver det.

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Bloggar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards