Alex + Tess + Ronja = T-rex

Alla inlägg den 2 december 2009

Av T-Rex - 2 december 2009 18:36

Nu var det ett tag sen jag skrev, det är ju mest Alex som skriver..


Vaknade i morse och fick lite smått panik för vi sovit lite för länge. Vi skulle möta upp Fia och Johan och ta sällskap till kvarnbergsskolan där vi skulle vaccinera oss. Men vi kom i alla fall iväg i tid. Var inte en jäkel där och tog sprutan när vi var där. Här skulle man hänga på låset så att man inte skulle bli utan, men det hade vi ju inte behövt. Var lite nyfiken på vilka biverkningar vi skulle få. Har inte känt något i armen förens nu. Den har börjat ömmat och svullnat lite, men inge värre än så. Alex däremot har varit väligt öm hela dagen. Jag hade velat haft en rejäl biverkning, hade varit coolt! ;)


Efter var vi ner på stan och shoppa lite. Behövde en väckarklocka eftersom jag har tröttnat på att sova på mobilen för att kunna kolla klockan på natten. Köpte lite fler julklappar också. Börjar bli klar med alla inköpen inför jul nu. :) Men det blir inga julklappar till Ronja. Känns lite onödigt att bara köpa för köpandets skull när hon ändå inte vet vad jul är. Väntar till mellandagsrean om vi behöver nått.




   

De nya inköpen: Väckarklocka från Clas Ohlson och julkuddar från City Cross.



Väl hemma har jag slagit in lite klappar och fixat lite. Badat lilla Ronja, så nu är hon ren och fin. :) Lär städa lite eftersom prästen kommer imorgon så vi kan planera dopet. 


Imorgon när prästen varit här blir det en tur in i Främby hallar på arbetsmässa samt att farmor ska komma med dopklänningen. Ska bli roligt att se hur den ser ut. :)



      

Här kommer några bilder på familjen Arcari-Jonsson! ;)



Nu ska jag hjälpa min Alex med min Ronja. (Hon har varit lite gnällig några dagar nu.) Ska avsluta med: Det var jäääävligt kallt att gå fram och tillbaka till stan idag!!


 

Presentation



Här skriver både Alex och Tess. Vi bloggar bla. om livet som föräldrar och vad man hinner med utöver det.

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Bloggar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards