Alex + Tess + Ronja = T-rex

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av T-Rex - 9 januari 2010 22:45

Jahapp, eftersom jag inte har inhandlat något nytt spel så får jag ju ta i med gamla spel som jag inte spelat så mycket av.


Little big planet är något som jag har haft i snart ett helt år, men inte spelat mer än någon timme med. Jag har aldrig upplevt charmen som flera andra miljoner har.. Kan ju ha med att jag aldrig haft ett stabilt internet till PS3an förrens nu. Hur som helst så känner jag idag att det är svårt att sluta spela detta när man väl satt igång.. Det är inte svårt att hitta en partner någonstans i världen att spela med, därav blir spelet mycket roligare.


Det här spelet ska spelas med fler, då det blir sååå mycket roligare. Och dessutom är det ju ingen nackdel med att det finns över 1 miljoner hemmagjorda banor!


Dock kan jag inte ge så högt betyg som jag skulle vilja ge..  

 

Av T-Rex - 9 januari 2010 20:47

Sådär, så fick jag bort mitt Nintendo DS. Som jag skrev förut så la jag ju ut det på tradera för 1.500kr Jag tror jag köpte det på Tradera för omkring 1000kr, sen har jag köpt till två flashkort för att spela nerladdade spel.


Hur som helst fick jag 1.900kr för allt :) Weei, det trodde jag aldrig. När det var minuten kvar av auktionen, det var då det började hända saker. Personen som vann auktionen köpte det till sin dotter, och han hämtade spelet hemma hos oss.. Skönt, slapp man hålla på och krångla med att skicka osv. Han var från Mora, så ja.. det är ju inte så långt ändå. :)


Nu har vi hur som helst spenderat pengarna på ett svart Wii limited edition. Dock så verkar det gått hårt på dom svarta Wii:erna i Sverige, så det blev ett inköp från England. Det tjänade vi både pengar och tid på.. :) Det ligger i Malmö nu så förhoppningsvis får vi det på måndag via hembud.  



Har ju tidigare haft ett vitt Wii, men det hade aldrig passat hemma hos oss. Denna är högblank svart, vilket kommer matcha resterande på tv-bänken ;)



"Alla barnen använder knottriga kondomer utom Alexander, han använder koriander"

 

Av T-Rex - 9 januari 2010 11:14



 

Ronja i in gåstol för första gången, jätteroligt! :)


Ronja har börja bli så stor! Växer och växer. :) Nu har hon hittat sina fötter och klarar av att ta allting som ligger framför henne. Hon kan även snurra som en galning. Ronja är en stoooooor tjej nu!!


           

Lite blandade bilder på Ronja


På onsdag ska vi till BVC och väga och mäta. Ska även fråga lite om hur man gör med ersättningen nu när hon ska börja äta vällning. Mjölkallergi är jobbigt! :S Jag tror man kan blanda ut ersättningen med grötpulver, men jag ska höra med BVC i alla fall.


Kommer upp lite bilder på spjälsängen sen! Kan inte fota den nu för det ligger en buse och sover i den! :)


Puss på er!

 


Av T-Rex - 9 januari 2010 10:44


Oj, oj, oj! Nu var det länge sen det blev något skrivet här. Jag ber så mycket om ursäkt, men vi har inte riktigt haft suget. ;)


Nya taklampan från City Gross, 779kr.


Igår inhandlade jag en ny taklampa till vardagsrummet. Blev rätt nöjd med resultatet, även fast det inte är riktigt klart än. Den ska hängas över soffbordet och sänkas en del. Men innan jag är nöjd ska det köpas ett skåp och nytt soffbord, kanke även en ny matta. ;) hehe.. Men det blir inte nu, ekonomin tillåter ju inte allting. ;)


 

Du nya möblerna som jag vill ha! Matta, skåp och soffbord


 

Skulle även vilja ha den här målningen ovanför soffan. Tavla


Just nu är det bara jag som är vaken. Ronja har fått för sig att man ska vara uppe på nätterna, till klockan 4. Stakars Alex tar de passen och så får han sova på morgonen. Men nu sover busungen också. :)

Får se vad som händer idag. Skulle vara trevligt att gå på promenad, men lite halvjobbigt när det är 25 minusgrader ute.


Måste än en gång säga välkomna hem Mia och Gustav! Vi har saknat er jättemycket och är superglada för er skull. Puss på er! ;)


 

Presentation



Här skriver både Alex och Tess. Vi bloggar bla. om livet som föräldrar och vad man hinner med utöver det.

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Bloggar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards